Vad är skillnaden mellan privatabonnemangprivatabonnemang och företagsabonnemang?företagsabonnemang?
Funderar du ibland på vad som är skillnaden på ett privatabonnemang och ett företagsabonnemang? Behoven från en privatkund och en företagskund skiljer sig åt, och därmed såklart även tjänsterna på telefoni-sidan.
Vi på Telness erbjuder endast företagstjänster (företagsabonnemang och molnbaserad telefonväxel) och har därmed anpassat våra produkter och tjänster för att vara det bästa alternativet för just företagare och entreprenörer. Målet är att våra kunder ska lägga så lite tid som möjligt på onödig administration men fortsätta behålla kontroll över bolagets totala tjänster och kostnader. Kunderna ska även kunna ha maximal flexibilitet när bolaget och dess anställda förändras över tiden.
Företagsbehov Telness tagit hänsyn till i sina företagsabonnemang.
Total översikt och kontroll som sparar tid och pengar på administration:
Översikt och kontroll över bolagets företagstelefoni för samtliga anställda i en gemensam vy (Telness-portalen).
Admin-rättigheter med olika behörighetsnivåer på företaget så att endast behöriga kan godkänna justeringar och därmed ha kontroll på eventuella extrakostnader för företaget.
Möjlighet att som admin starta/avsluta/pausa ett företagsabonnemang när en anställd börjar eller slutar.
Möjlighet att ställa in unika restriktioner på de anställdas abonnemang baserat på företagets policys (tex spärra betalsamtal och/eller utlandssamtal för alla eller utvalda anställda).
Se statistik för utvalda och samtliga anställdas abonnemang (genomförda samtal, sms, data, etc).
Företagsanpassade fakturor:
Abonnemang och tjänster kan redovisas direkt på företaget, exklusive moms, och därmed bokföras korrekt samt utan extra handpåläggning eller kvittoredovisning från anställda.
Samlingsfaktura på samtliga abonnemang, företagsväxlar och tilläggstjänster på företaget, så att företaget slipper samla in samtliga anställdas kvitton (och eventuella fakturaavgifter per kvitto).
Möjlighet att fördela diverse abonnemang/tjänster/kostnader på olika kostnadsställen på företagets samlingsfaktura.
Möjlighet att skicka/läsa in fakturor direkt till företagets eventuella inskanningscentral.
Anpassade villkor för företag;
0 dagars bindningstid och uppsägningstid, utan uppstarts- eller avslutskostnader. Extra värdefullt för företag som har anställda som börjar/slutar och kan annars bli kostsamt med bindningstider och/eller 3 månaders uppsägningstid på tjänsterna.
Byt datanivå för utvalda eller samtliga anställda baserat på faktiskt användare direkt i portalen (både upp och ner).
Möjlighet att enkelt portera telefonnummer till/från både företag och privatpersoner utan att behöva fylla i diverse överlåtelseblanketter…
Priser och villkor som automatiskt uppdateras i takt med förbättringar hos Telness och/eller förändringar i marknaden. På så sätt vet företaget att alla anställda har samma bra villkor och behöver heller inte lägga tid på att omförhandla diverse avtal.
Kostnadsfri VIP-support med öppettider mellan 07-23, så att vi kan hjälpa dig när du har tid och jobbar.
Möjlighet till ytterligare företagstjänster:
Möjlighet att addera företagsnummer företagets telefoni för bolaget och/eller de anställda (dvs 08-, 031-, 010- nummer).
Telness molnbaserade växel-funktioner såsom öppettider, köfunktioner, vidarekoppling av samtal, etc. Läs mer om vår mobil växel här.
Vi är glada över att kunna visa på att våra kunder i snitt har sparat 30% på sista raden på fakturan. Detta främst för att vi har tagit bort andra dolda kostnader runtomkring som många operatörer i dagsläget tar betalt för. Härutöver är tiden du sparar på administration och är dock verkligen det stora värdet med Telness – 90% mindre administrationstid för företaget i snitt säger våra kunder när vi frågar dem. 😊
Vårt mål är som sagt att alla våra företagskunder ska kunna lägga tid och pengar på att bedriva sin egen verksamhet, istället för att krångla med telefonin. Vi är stolta att vara #1 på Trustpilot, tack vare tajta dialoger med våra företagskunder och ständigt fokus på utveckling så ser vi till att vi hela tiden företagskundens bästa alternativ varje dag.
Vill du se vad skillnaden skulle bli för dig?
Fyll i dina kontaktuppgifter så får du kostnadsfri personlig hjälp och rådgivning av vårt team.
Mer från bloggen
Vad är IVR (Interactive Voice Response)?
Låt oss berätta. Ett Interactive Voice Response-system, eller IVR som det förkortas, är ett smart och kostnadseffektivt sätt att förbättra företagets kommunikation med sina kunder.
Martina Klingvall såg en lucka – nu utmanar hon jättarna | Techarenan News
Telekombranschen har hittills dominerats av fyra jättar men Martina Klingvall såg en lucka och i dag utmanar hennes bolag Telness de stora aktörerna och omsättningen ökar snabbt.
Nu kan du även pausa växeln hos Telness
Vi är stolta över att kunna fortsätta utveckla flexibla och smarta lösningar för företagare. Tidigare lanserade vi möjligheten att pausa mobilabonnemang. Nu kan våra kunder även pausa sin växel hos oss.