Therése menar att om man nu är den dyraste operatören också måste få kunder att känna sig bekräftade samt att man levererar i paritet till det. Men eftersom de inte gjorde det ledsnade hon och tittade åt annat håll. Therése hade följt Martina Klingvall, grundare av Telness på Linkedin ett tag – vars löfte till kunden är att de svarar på under en minut. Men inte bara det, hon berättar att de betalade 40 procent mer hos ”gammeloperatören” än vad de gör hos Telness idag.
– Vi hade aldrig någon upphandlingsfas med Telness. Kravspecifikationen från vår sida var enkel: det skulle vara flexibelt, svar direkt och inga bindningstider. Själva bytet var hur smidigt som helst, vi fyllde i ett formulär på deras hemsida och så var det klart.
Therése gillar generellt inte bindningstider men förstår samtidigt att det finns företag som behöver ha det för att de erbjuder en produkt som har en viss startsträcka.
– När det kommer till telefoni så får jag inte ihop det. Det handlar om ett telefonnummer och inte så mycket mer. Telefoner och abonnemang ska bara funka!