Nu kan du som växelkund få tillgång till samtalsinspelning av dina växelsamtal.
Om du vill ha tillgång till tjänsten så behöver du kontakta vår support först som hjälper dig vidare.
Du behöver vara administratör för bolaget för att kunna lägga till tjänsten.
Obs! Tjänsten kostar 199 kr/månaden att ha aktiv på bolaget.
Såhär gör du för att aktivera tjänsten på respektive växelnummer samt växelanvändare:
Logga in som administratör på Telness.
Gå till fliken Växel och klicka på de tre punkterna bredvid växelnumret/växelnumren som ska ha funktionen. Välj Aktivera samtalsinspelning.
Innan du går vidare så behöver du godkänna villkoren för GDPR. Läs igenom noggrant så att ni vet som gäller.
Välj när samtalsinspelning ska användas – t.ex. för alla samtal, utgående samtal eller endast vid behov.
Bestäm användarbehörighet – välj vilka användare som ska ha full åtkomst (lyssna, hantera och ladda ner inspelningar) eller endast kunna starta och stoppa inspelningen
Såhär gör du för att lyssna av och spara dina inspelade samtal:
Gå in i din samtalshistorik i Softphone eller i Telness applikationen.
Bredvid varje samtal så finns en symbol av en pil. Den klickar du på om du vill spara ned det inspelade samtalet.
Obs! Inspelade samtal sparas endast i 14 dagar i appen. Därför rekommenderar vi att ni sparar ned de samtal som ska finnas kvar. Om man vill kunna spara samtal längre i appen, hör av dig till vår support så hjälper de dig!