Kom igång med ditt Telness abonnemang
Välkommen till Telness!
När du registrerar ditt Telness-abonnemang får du ett mail som bekräftar din beställning
Ditt nya Telness SIM-kort levereras ungefär en vecka före startdatumet, antingen via post eller via mail beroende på om du valt ett eSIM eller ett fysiskt simkort.
På startdatumet byter du ut ditt gamla SIM-kort till ditt nya Telness SIM-kort. Ditt nummer kommer att fungera som vanligt
Om du inte får ditt SIM-kort i tid, vänligen kontakta vår support.
Vi svarar på under 1 minut!
Du kan även läsa mer här om vår tjänst!
Vanligaste frågorna:
SMS-bekräftelsen sa att mitt mobilnummer inte kunde flyttas till Telness. Vad gör jag nu?
Följ anvisningarna här
Jag valde nytt mobilnummer och startdatum direkt. När levereras mitt SIM-kort?
Om du valde eSIM i beställningen så kommer det omedelbart till din mail. Om du valde att få ett fysiskt simkort så levereras det inom 5 arbetsdagar efter din beställning.
Kommer det att bli något avbrott på mitt nummer när jag byter till Telness?
Nej. När du byter till ditt nya SIM-kort från Telness på aktiveringsdatumet så fungerar ditt nummer omedelbart. Ditt gamla abonnemang kommer att fungera som vanligt tills du byter.
Vilken storlek på SIM-kortet får jag?
Om du har valt att få ett fysiskt simkort så får du ett trio-SIM. Detta passar alla telefonmodeller. Tryck bara ut den storlek du behöver för din telefon.
Håll koll på dina abonnemang
Logga in på Telness kundportal eller ladda ner vår app för att få en översikt över dina tjänster hos Telness.
Som administratör på företaget kan du:
Logga in med bank-ID
Ändra, pausa eller avsluta tjänster
Se och betala företagets samlingsfakturor
Skapa kategorier för era abonnemang
Granska och godkänna anställdas ändringar
Hantera din mobila växel
Som anställd på företaget kan du:
Logga in med en kod som skickas till ditt telefonnummer eller e-post.
Få översikt om ditt abonnemang och förbrukning
Spärra SIM-kort vid behov